donderdag 5 december 2013

This is it...

Dat was het dan. Terwijl ik dit schrijf begint mijn laatste avond in New York. Straks nog een etentje met de vrienden uit mijn student residence en dan zit het er morgenochtend echt op. Dan kan ik terugkijken op een geslaagde buitenlandstage in de Big Apple.

Mijn vorige update dateert alweer van een maand geleden. De ‘I’ll keep you posted’ waarmee ik de vorige keer afsloot ben ik helaas niet echt nagekomen! Toch is er weer genoeg gebeurd deze maand.

De laatste maand op de faculteit heb ik naast de eerder genoemde colleges implantologie en parodontologie ook een aantal colleges en patientcasusbesprekingen  bij Orthodontie gevolgd en heb ik een aantal ochtenden bij de afdeling TMJ temporomandibular joint disorders (kaakgewrichtsklachten) meegelopen. In de kliniek bij Parodontologie heb ik nog een aantal interessante chirurgische ingrepen gezien. De dag voor Thanksgiving zat de stage aan de faculteit er toen op.

Aan het begin van de maand ben ik een weekend naar Washington DC geweest. Uiteraard zijn we de vaste bezienswaardigheden langsgegaan: het Witte Huis (waar we ver weg in de tuin Obama’s honden uitgelaten zagen worden! Helaas niet door hem zelf ;)), het Capitool, het Pentagon en de verschillende monumenten en memorials die daar in de buurt zijn. Het was leuk om een keer voor de gebouwen te staan die je altijd in het nieuws voorbij ziet komen, maar het is natuurlijk bij lange na niet zo levendig als New York dus na een weekend was het mooi om weer terug te gaan naar huis!

Thanksgiving wordt hier natuurlijk groot gevierd en ook ik kon niet om de turkeys heen. Eerst een uitgebreide lunch met vrienden uit het huis bij restaurant 230 fifth. Mooie locatie, goed eten en alles, ook de kalkoen, in overvloed. Ik had van tevoren de lunch een beetje onderschat en had de uitnodiging geaccepteerd van een Canadese vriendin voor een Thanksgiving diner bij vrienden van haar. Twee maaltijden met veel te veel eten en kalkoen zou ik hierna niemand willen aanraden, maar het was wel een mooie eerste Thanksgiving viering.

Een andere mooie Amerikaanse ervaring was de NBA basketball game tussen de Knicks en de Indiana Pacers. Niet dat ik nou zoveel met sportwedstrijden heb, maar echt een ervaring om eens zo’n Amerikaanse wedstrijd te zien met veel show, reclame, geluid- en lichtshows.

Morgen zit het erop! Als ik weer terug ben, zal me waarschijnlijk vaak gevraagd worden wat ik nou het allerleukst of –mooist vond. Daar heb ik nu nog geen antwoord op! Ook weet ik niet of ik dat antwoord ooit wel weet! Zoveel gedaan en zoveel gezien in de afgelopen drie maanden dat het onmogelijk is om maar 1 ding te noemen. Het was in ieder geval een geweldige ervaring en ik zou het iedereen willen aanraden om tijdens de studie een semester naar het buitenland te gaan!

Ik heb genoten van deze periode in New York, en ik hoop dat ik dat (een beetje) met jullie heb kunnen delen via deze weblog.


Bye, bye NYC!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten