zondag 8 september 2013

De eerste dagen

Het is inmiddels anderhalve week geleden dat ik vertrok uit Amsterdam en het wordt hoog tijd voor een eerste update! Na een prima vlucht ben ik naar de student residence gegaan waar ik verblijf. Het is gelegen in de mooie buurt Upper Westside, in een statig (maar oud en matig onderhouden) pand. Maar ja, de locatie (twee blokken van Central Park) maakt een hoop goed! De eerste dagen heb ik zoveel over Manhattan gelopen dat ik er spierpijn in mijn benen en rug van had. Verder heb ik onder andere een paar musea bezocht  en ben ik gaan hardlopen: ik waande me bijna een echte New Yorker tussen al die hardlopers in Central Park. Je rent er nog net niet in de file op zaterdagochtend. En dan, zoals het hier hoort, natuurlijk naar huis wandelen met een veel te grote en zoete beker koffie van de Starbucks.

Afgelopen dinsdag ben ik voor het eerst naar de faculteit geweest. Ik werd erg vriendelijk en hartelijk ontvangen door mijn contactpersoon Dr. Moss-Salentijn. Er volgde een rondleiding door de faculteit, ik heb veel handen geschud en daarna was er nog het nodige papierwerk (daar zijn de Amerikanen  dol op) te doen. Na deze kennismakingsdag stond de eerste stedentrip al gepland, en wel naar Chicago. Daniel, m’n vriend, moest daarheen voor een congres en ik kon de gelegenheid natuurlijk niet aan mijn neus voor bij laten gaan om een uitstapje te maken en hem te zien. Het was een leuke stad om te bezoeken. Op het programma stonden onder andere de Willis Tower, het Art Institute en de bekende villa’s in Oak Park van de architect Frank Lloyd Wright. Na drie mooie dagen was het vanochtend tijd om het vliegtuig terug naar NYC te pakken. Voor vandaag is de planning het museum of Art en Design en een concert van een bandje vanavond met een huisgenoot. En dan morgen echt aan het werk op de faculteit!


Jullie horen snel weer van me!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten